Browse By Repository:

 
 
 
   

Magnetorheological Brake System Characterization Using Non Parametric Technique

Ahmad Zaifazlin , Zainordin (2009) Magnetorheological Brake System Characterization Using Non Parametric Technique. Project Report. UTeM, Melaka, Malaysia. (Submitted)

[img] PDF (24 Pages)
Magnetorheological_Brake_System_Characterization_Using_Non_Parametric_Technique_-_24_pages.pdf - Submitted Version

Download (1MB)
[img] PDF (Full Text)
Magnetorheological_Brake_System_Characterization_Using_Non_Parametric_Technique.pdf - Submitted Version
Restricted to Registered users only

Download (6MB)

Abstract

Industri Automotif berubah setiap hari. Berbilion wang dilaburkan untuk mengkaji dan membangunkan keselamatan, berharga rendah dan pretasi yang baik untuk kenderaan. Salah satu pelaburan ialah judul "x dengan wayar'' yang telah diperkenalkan untuk meningkatkan mekanikal sistem pada automobil yang sedia ada. "x dengan wayar" bermaksud menukarkan sistem mekanikal kenderaan kepada sistem elektromekanikal di mana ia dapat melakukan sesuatu pekara dengan cepat, boleh dipercayai dan cara yang betul daripada sistem mekanikal yang sedia ada Dalam laporan ini juga menunjukkan sifat 'magnetorheological' brek dibuat berdasarkan sifat fizikal cairan MR, arus elektrik dan sifat rekabentuk brek.

Item Type: Final Year Project (Project Report)
Uncontrolled Keywords: Automobiles -- Brakes -- Design and construction
Subjects: T Technology > T Technology (General)
T Technology > TL Motor vehicles. Aeronautics. Astronautics
Divisions: Library > Final Year Project > FKM
Depositing User: Nor Ridzuan S.Kasehan
Date Deposited: 17 Oct 2012 08:35
Last Modified: 28 May 2015 03:41
URI: http://digitalcollection.utem.edu.my/id/eprint/6331

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year